Yoga

YOGA

yoga-xxl-zagreb

Yoga je 99% prakse i 1% teorije.

Postoje desetine vrsta, ili škola, yoge. Razvili su se tijekom stoljeća, budući da su razni yogi učitelji razvili vlastite filozofije i pristupe te ih prenosili učenicima koji su ih zatim proslijedili svojim učenicima. Na primjer, Hatha yoga, nedvojbeno najpopularnija vrsta yoga učenja u SAD-u, razvila se u Indiji u 15. stoljeću. U osnovi, svi tipovi joge nastoje postići isti ishod, ujedinjenje uma i tijela i duha, iako se mogu razlikovati u svojoj filozofiji.

 

Riječ yoga potječe od sanskrtske riječi yuj, što znači podizanje, pridruživanje ili ujedinjavanje. Iyengarova škola joge definira yuj kao “spajanje ili integriranje svih aspekata pojedinca – tijelo s umom i uma s dušom, kako bi se postigao sretan, uravnotežen i koristan život”.

Yoga koristi položaje, usredotočenu koncentraciju na određene dijelove tijela i tehnike disanja kako bi tijelo integriralo s umom i dušom. Položaji tj. poze u yogi pomažu u održavanju tijela u ravnoteži. Fokus u yogi je na umu,  podučavajući kako se usredotočiti na određene dijelove tijela.
Koristi se kontrolirano disanje kao način spajanja uma, tijela i duha. Tehnike disanja nazivaju se pranayamas; Prana znači energiju ili životnu silu, a yama znači društvenu etiku. Vjeruje se kako kontrolirano disanje kontrolira protok energije u tijelu.

Hatha yoga

Hatha  je najčešće prakticirana vrsta u SAD-u i izvrsna je za početnike. Lagana je s polaganim i glatkim kretnjama, a fokus je na držanju poza i integraciji disanja u pokret. To je izvrstan uvod u jogu, jer uključuje mnoge različite asane, kao i pranayame i pjevanje. Hatha  će vas pripremiti za druge tipove joge. Odličan način za istezanje, rad s mišićima, stupanje u kontakt s tijelom, opuštanje se i smanjenje stresa.

Iyengar yoga

Iyengar je oblik yoge koji koristi poze slične Hathai, no usredotočuje se na poravnanje tijela i ravnotežu, držanje položaja dulje i korištenje rekvizita tijekom vježbanja. Također je dobar izbor za početnike.

Kundalini yoga

Kundalini naglašava brzu kretnju kroz poze i naglašava disanje, pjevanje i meditaciju. Ima više duhovnog osjećaja nego Hatha i fokusira se na ravnotežu energije u vašem tijelu.

Ashtanga yoga

Ashtanga ili moćna yoga, drevni je sustav joge kojeg Sri K. Pattabhi Jois poučava u Ashtanga Yoga Research Instituteu u Mysoreu u Indiji. U SAD-u se to poučava kao agresivno vježbanje gdje se brzo krećete od jedne poze do druge kako biste izgradili snagu i izdržljivost. Malo je naglaska na meditaciji s Ashtangom, a na kraju sesije osjećat ćete se više kao da ste završili tradicionalni trening s utezima što ne možete postići s bilo kojom drugom vrstom joge. Ashtanga je za vas ako tražite težak, fizički izazovan trening.

Prednosti Yoge

Visoki krvni tlak (hipertenzija)
Raspoloženje
Dijabetes
Sindrom karpalnog tunela
Snagu i fleksibilnost
Astmu